آموزش تحلیل تکنیکال بورس

آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال بورس

آموزش تحلیل تکنیکال

  • ۰
  • ۰

سلام. با یکی دیگر از سری مقالات جذاب آموزش تحلیل تکنیکال فارکس به کمک الگو‌های نموداری در خدمت شما معامله‌گران و تریدر‌های عزیز هستیم. همانطور که از عنوان این قسمت از بلاگ آموزشی آکادمی ترید دکتر رضا رضایی مشخص است، در این مقاله قصد داریم الگوی الماس یا Diamond را معرفی کرده و نکات مهمی که باید در مورد این الگو بدانید را نیز مورد بررسی قرار دهیم. پس دکتر رضا رضایی در صورتی که قصد دارید با تمامی الگو‌های نموداری که در تحلیل تکنیکال مورد استفاده قرار می‌گیرند آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله جذاب را از دست نداده و دیگر مقالات آموزش الگو‌های نموداری که در سایت منتشر شده‌اند را نیز مورد بررسی قرار دهید.

معرفی الگوی DIAMOND

الگوی الماس یا Diamond یکی از الگو‌های بازگشتی نسبتا مهم در تحلیل تکنیکال می‌باشد که می‌تواند در روند صعودی و نزولی تشکیل شده و روند حرکتی بازار را معکوس نماید. پیش از این که بخواهیم توضیح بیشتری در مورد این الگو بدهیم بهتر است با شکل کلی آن در تصویر زیر آشنا شوید.

آشنایی با الگوی الماس

نکته: برخی از مدرسان و منابع آموزش تحلیل تکنیکال فارکس این الگو را الگوی لوزی نیز می‌نامند.

نکته: همانطور که گفته شد این الگو یکی از الگو‌های نموداری برگشتی است که توسط معامله‌گران بازار‌های مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین زمانی که این الگو در انتهای روند صعودی تشکیل شده و باعث برگشت قیمت به پایین می‌شود آن را الگوی الماس یا لوزی سقف و زمانی که در انتهای روند نزولی تشکیل شده و باعث برگشت قیمت به سمت بالا می‌شود آن را الگوی الماس یا لوزی کف نیز می‌توان نامید.

نحوه معامله با الگوی DIAMOND

یکی از مهم‌ترین سیگنال‌هایی که باعث می‌شود تا الگوی الماس یا لوزی شما مورد تایید باشد این است که دکتر رضا رضایی در نقطه‌ی نهایی که در تصویر فوق با حرف D مشخص شده است یک بریک یا شکست معتبر ایجاد شده و روند حرکتی جدید آغاز شود. بنابراین یکی از نقاط منطقی برای ورود به معامله با الگوی لوزی درست زمانی است که شکست معتبر رخ داده و بازار شروع به حرکت می‌کند.

در مورد حد سود و حد ضرر معامله با الگوی لوزی همانطور که در مقالات قبلی آموزش تحلیل تکنیکال نیز اشاره کردیم، بهتر است بسیاری از شرایط و حالت‌های مختلفی که ممکن است روی چارت شما تشکیل شده باشد را مورد بررسی قرار داده و از یک SL و TP منطقی برای معامله‌ی خود استفاده کنید. اما اگر بخواهیم یک نمونه از حد سود و حد ضررهایی که معمولا توسط تریدر‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد را به شما عزیزان معرفی کنیم می‌توانیم به دو مورد زیر اشاره کنیم.

حد سود: حد سود می‌تواند به اندازه‌ی فاصله‌ی دو نقطه‌ C و B از سطح بریک‌اوت یا شکست، فاصله داشته باشد.

حد ضرر: استاپ شما می‌تواند در صورت معتبر بودن شکست پشت کندل قوی ایجاد شده و یا پشت الگوی شما (نقطه C) باشد.

برای درک بهتر می‌توانید به نمونه‌ای از الگوی الماس که در تصویر زیر آورده شده است نیز توجه کنید.

 

معامله با الگوی لوزی

مطالب مرتبط با این قسمت از سری مقالات آموزش معامله با الگو‌های نموداری در همین بخش به پایان می‌رسد. در صورتی که در مورد الگوی دکتر رضا رضایی لوزی یا الماس سوال یا ابهامی دارید می‌توانید از طریق بخش دیدگاه‌ها با کارشناسان آکادمی دکتر رضا رضایی در ارتباط باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی