آموزش تحلیل تکنیکال بورس

آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال بورس

آموزش تحلیل تکنیکال

  • ۰
  • ۰

سلام. به قسمتی دیگر از سری مقالات کاربردی آکادمی ترید دکتر رضا رضایی خوش آمدید. همانطور که از عنوان این مقاله آموزشی پیداست در این بلاگ کاربردی قصد داریم کمی در مورد شاخص پرکاربرد PPI صحبت کنیم و تاثیرات آن در بازار‌های مالی را نیز به طور خلاصه مورد ارزیابی قرار دهیم. همانطور که در مقالات کاربردی سایت نیز اشاره کردیم برای معامله در بازار فارکس یادگیری و آموزش تحلیل تکنیکال فارکس یک اقدام بسیار مهم می‌باشد که بزرگ‌ترین معامله‌گران دنیا از آن بهره می‌برند، اما داشتن درک درستی از اخبار، شاخص‌ها و یا به طور کلی تحلیل فاندامنتال به شما کمک می‌کند تا با ادغام این دانش و تحلیل تکنیکال نقاط ورود و خروج بسیار بهینه‌تری را در بازار پیدا کنید و در نتیجه سود‌های خود را افزایش داده و ضرر‌ها را نیز کاهش دهید.

شاخص PPI چیست؟

همانند دیگر مقالات آموزش تحلیل فاندامتال که قبلا در سایت منتشر کرده‌ایم بهتر است پیش از هر توضیحی به بررسی معنای لغوی واژه‌ی PPI بپردازیم. به طور خلاصه PPI مخفف عبارت Producer Price Index می‌باشد که معنای آن به فارسی شاخص قیمت تولید کننده است. این شاخص در حقیقت تغییرات قیمت تمام شده کالا‌ها و خدمات ارائه‌شده از سوی تولید کنندگان سطح کشور را مورد ارزیابی قرار داده و در حقیقت عملکردی مشابه CPI دارد.

اگر به خاطر داشته باشید در مقالات آموزشی قبلی در مورد شاخص CPI صحبت کردیم و گفتیم که از این شاخص برای بررسی میزان تورم در یک کشور استفاده می‌شود. همانطور که گفتیم PPI نیز عملکردی کاملا مشابه شاخص CPI دارد با این تفاوت که PPI تغییرات قیمت را روی کالا و خدمات تولید کننده بررسی می‌کند.

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که برخی از معامله‌گران و تحلیل‌گران بازار‌های مالی معتقد هستند که شاخص CPI به مراتب آموزش تحلیل تکنیکال فارکس از اهمیت بالا‌ترین نسبت به PPI برخوردار بوده و می‌تواند درک درست‌تری نسبت به میزان تورم موجود در یک کشور ایجاد کند. چرا که تغییرات قیمت کالا‌ها و مواد اولیه در نهایت پس از عبور از مراحل تولید خود را روی تغییرات قیمت مصرف کننده نشان می‌دهد. بنابراین شاخص CPI که تغییرات قیمت مصرف کننده را مورد بررسی قرار می‌داد، می‌تواند دیدگاه جامع‌تری برای محاسبات تورم در یک کشور ارائه نماید.

شاخص PPI

چرا شاخص PPI برای ما مهم است؟

همانطور که گفتیم این شاخص یکی از مهم‌ترین پارامتر‌های نشان دهنده میزان تورم موجود در یک کشور می‌باشد. بنابراین هنگامی که میزان نرخ PPI در کشور‌های قدرتمند اقتصادی مانند آمریکا اعلام می‌شود می‌تواند نوسانات شدیدی را روی نرخ ارز‌ها و سهام شرکت‌های مختلف ایجاد نماید.

نکته: اطلاعات مرتبط با شاخص قیمت تولید کننده یا PPI معمولا در هفته دوم هر ماه منتشر می‌شود.

تاثیر تورم بر ارزش پول چیست؟

به طور کلی باید به خاطر داشته باشید که داشتن تورم حدود دو تا سه درصدی مثبت برای اقتصاد هر کشوری ضروری است. یعنی اگر تورم کمتر از این حد شود ممکن است تولید کننده دچار ضرر شده و تمایل به سرمایه گذاری نداشته باشد و اگر بیشتر از این حد شود ممکن است مصرف‌ کنندگان در تامین نیاز‌های خود دچار مشکل می‌شوند.

نکته مهمی که در مورد تاثیر تورم بر ارزش پول یک کشور باید در نظر داشته باشید این است که اگر میزان تورم یک کشور از کنترل خارج شود و قیمت‌ها افزایش شدیدی را تجربه کنند ممکن است این تورم قدرت خرید ارز کشور را کاهش دهد. بنابراین در صورتی که تورم از کنترل سران اقتصادی یک کشور خارج شود ممکن است اقتصاد و ارزش پول یک کشور دچار مشکل شود.

دسترسی به اخبار شاخص PPI

درست مانند دیگر شاخص‌های اقتصادی که در مورد آن‌ها در مقالات قبلی صحبت کردیم شما می‌توانید به تمامی اخبار مرتبط با شاخص PPI از طریق سایت فارکس فکتوری دسترسی آموزش تحلیل تکنیکال فارکس داشته باشید. کافیست به بخش تقویم اقتصادی Forexfactory.com مراجعه نموده و اخبار مورد نظر خود را بررسی نمایید.

نکته: برای درک درست تحلیل فاندامنتال نیز شما باید درست مانند مراحل یادگیری و آموزش تحلیل تکنیکال مدت زمانی را به بررسی اخبار اقتصادی و تاثیر آن در تاریخچه نمودار خود بپردازیم. بنابراین بهتر است پیش از این که بخواهید با اخبار معامله کنید کمی این شاخص‌ها را بررسی کرده و تاثیرات آن را نیز روی نمودار مورد نظر خود ارزیابی نمایید.

مطالب مرتبط با این قسمت از سری بلاگ آموزش تحلیل فاندامنتال نیز درست در همین بخش به پایان می‌رسد. در قسمت بعدی مقالات سایت به بررسی دیگر شاخص‌های مهم اقتصادی بازار فارکس خواهیم پرداخت.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی