آموزش تحلیل تکنیکال بورس

آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال بورس

آموزش تحلیل تکنیکال

  • ۰
  • ۰

سلام. با قسمتی دیگر از مجموعه مقالات کاربردی وب‌سایت آکادمی ترید دکتر رضا رضایی در خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی این مجموعه هستیم. همانطور که از عنوان این مقاله کاربردی مشخص است، در این قسمت از سری بلاگ آموزش تحلیل فاندامنتال قصد داریم به بررسی مفهوم شاخص Retail Sales یا شاخص خرده فروشی بپردازیم و سپس بررسی کنیم که دلیل اهمیت اخبار مرتبط با این شاخص چیست و شما چگونه می‌توانید به اطلاعات مرتبط با شاخص Retail Sales دسترسی داشته باشید. پس با ما در این مقاله مفید همراه باشید تا در کنار یادگیری و آموزش تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال را نیز بیاموزید.

شاخص RETAIL SALES یا خرده فروشی چیست؟

پیش از هر توضیحی شاید بهتر باشد بررسی کنیم که در شاخص Retail Sales منظورمان از خرده فروشی چیست؟ در حقیقت آموزش تحلیل تکنیکال منظور از خرده فروشی در این شاخص، مجموعه تمامی کالا‌هایی که از سمت تولید کننده یا تامین کننده‌ی کالا ارسال شده و نهایت توسط خرده فروشی‌ها فروخته می‌شود. به عبارت دیگر این شاخص در یک نگاه می‌تواند میزان پول هزینه شده در کشور برای ایجاد کالا‌ها و خدمات مختلف را در یک بازه‌ی رمانی مشخص نمایش دهد که این موضوع می‌تواند برای معامله‌گران بازار‌های مالی اهمیت بالایی داشته باشد.

حال که با مفهوم شاخص Retail Sales آشنا شدید شاید بهتر باشد پیش از این که دلیل اهمیت این شاخص برای معامله‌گران بازار را مطرح کنیم با چند نکته‌ی مهم آشنا شوید:

نکته اول: همانطور که می‌دانید برای شکل‌گیری زنجیره تولید و توزیع یک کالا باید چند گام برداشته شود.

  1. تامین کالا و مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان
  2. تولید محصول توسط تولید‌کنندگان
  3. ارسال و فروش محصولات از تولید کنندگان به عمده فروشی‌ها
  4. توزیع کالا بین خرده فروشان سطح کشور
  5. خرید کالا توسط مصرف کنندگان

نکته دوم: شاخص Retail Sales یا خرده فروشی تنها شامل خدمات ارائه شده و تمامی محصولات و کالا‌های با دوام (محصولاتی که معمولا بیش‌تر از 3 سال مورد استفاده قرار می‌گیرند مثل یخچال) و غیر با دوام (محصولاتی که معمولا کمتر‌ از سه سال مورد استفاده قرار می‌گیرند مانند محصولات خوراکی) در یک محدوده زمانی به خصوص می‌شود.

نکته سوم: شاخص خرده فروشی معمولا برای کشور آمریکا (که یکی از تاثیر‌گذار‌ترین کشور‌ها در اقتصاد جهان می‌باشد.) به صورت ماهانه منتشر می‌شود که نحوه دسترسی به آن را در ادامه شرح می‌دهیم.

نکته چهارم: شاخص خرده فروشی معمولا حدود دو سوم GDP یا شاخص تولید ناخالص داخلی کشور را شامل می‌شود.

شاخص خرده فروشی

چرا شاخص خرده فروشی می‌تواند مهم باشد؟

حال که با مفهوم شاخص خرده فروشی یا Retail Sales آشنا شدید احتمال برایتان این سوال ایجاد شده است که دلیل اهمیت این شاخص چیست و چگونه معامله‌گران از این شاخص در معاملات خود استفاده می‌کنند؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانید که معمولا افزایش شاخص خرده فروشی در آمریکا تاثیر مستقیمی روی میزان تقاضای دلار خواهد داشت. به عبارت دیگر هر چه قدر شاخص Retail Sales بالا برود احتمالا نمودار جفت ارز‌هایی آموزش تحلیل تکنیکال که در آن‌ها ارز دلار ارز پایه است نیز حالت صعودی به خود بگیرند.

نکته: برای درک بهتر نحوه استفاده از تمامی شاخص‌ها و اخبار مهم اقتصادی بهتر است مدت زمانی را به بک تست گیری از نمودار مورد نظر و بررسی مستقیم تاثیر اخبار بر روی چارت مورد نظر خود بپردازید.

شاخص RETAIL SALES را ار کجا دنبال کنید؟

به طور کلی مناسب‌ترین و متداول‌ترین راهکار برای دسترسی به اخبار و انواع شاخص‌های مهم اقتصادی در جهان استفاده از سایت‌هایی است که قابلیت تقویم اقتصادی را دارند. برای دسترسی به سایت‌های اینچنینی شما کافیست عبارت Forex Calendar را در گوگل جست و جو کرده تا سایتی مناسب برای بررسی تقویم‌های اقتصادی پیدا کنید. پیشنهادی که آکادمی ترید رضا رضایی برای دسترسی به تقویم اقتصادی دارد، استفاده از سایت محبوب و پرطرفدار Forex Factory می‌باشد. شما با مراجعه به بخش تقویم یا Calendar این وبسایت می‌توانید به لیستی جامع و به روز از تمامی اخبار‌ها و شاخص‌های اقتصادی جهان دسترسی داشته باشید.

در صورتی که کار کردن با سایت فارکس فکتوری برای شما مشکل بود و یا نتوانستید تمامی امکانات سایت را استفاده کنید می‌توانید با مراجعه به مقاله فارکس فکتوری در بخش سری مقالات کاربردی آکادمی ترید رضا رضایی نحوه کار با این سایت محبوب را نیز یاد بگیرید.

مطالب مرتبط با این قسمت از سری مقالات آموزش تحلیل فاندامنتال نیز در همین نقطه به پایان می‌رسد. در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام در مورد مقالات سایت می‌توانید از طریق فیلد‌های زیر برای ما کامنت گذاشته و با مشاوران این مجموعه در ارتباط باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی