آموزش تحلیل تکنیکال بورس

آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال بورس

آموزش تحلیل تکنیکال

  • ۰
  • ۰

سلام. با یکی دیگر از سری مقالات آموزش فارکس در خدمت شما عزیزان هستیم. در این سری از مجموعه مقالات آموزشی وب‌سایت آکادمی ترید دکتر رضا رضایی قصد داریم به آموزش کار با تریدینگ ویو بپردازیم و در طی آموزش فارکس چند مقاله کاربردی نحوه کار با این وبسایت را شرح دهیم. پس اگر از علاقه‌مندان به یادگیری این مبحث جذاب هستید با ما همراه باشید.

آشنایی با وب‌سایت تریدینگ ویو آموزش فارکس

همانطور که احتمالا می‌دانید وب‌سایت تریدینگ ویو یک پلتفرم معاملاتی بسیار جامع و حرفه‌ای در بستر وب می‌باشد که می‌تواند امکانات و قابلیت‌های بسیار فراوانی را برای تحلیل تکنیکال و فاندامنتال در اختیار معامله‌گران قرار دهد. به عنوان مثال شما با مراجعه به این وب‌سایت کاربردی می‌توانید به انواع چارت‌ها و ابزار‌های مختلف برای تحلیل تکنیکالی بازار دسترسی داشته باشید و یا می‌توانید با مراجعه به بخش‌های اجتماعی این سایت تحلیل‌های دیگر معامله‌گران را بررسی کرده و با آن‌ها در ارتباط باشید.

نکته مهمی که در رابطه با این سایت باید بدانید این است که درصد زیادی از امکانات این سایت به صورت رایگان در دسترس معامله‌گران قرار دارد ولی درصورتی که بخواهید از امکانات ویژه‌ی این پلتفرم معاملاتی مانند: تایم‌فریم‌های خاص، استفاده همزمان از تعداد زیاد اندیکاتور، مشاهده چند نمودار به صورت همزمان و …. استفاده کنید باید اقدام به تهیه اکانت‌های ویژه نمایید که هر اشتراک نیز بسته به دسترسی‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهد قیمت‌های متفاوتی دارد.

آموزش ثبت نام و شروع کار با تریدینگ ویو

اولین قدم برای استفاده از امکانات ویژه وب‌سایت تریدینگ ویو ایجاد یک حساب کاربری در این سایت می‌باشد. در قدم اول باید به وب‌سایت این پلتفرم به آدرس Tradingview.com مراجعه نمایید و سپس روی عبارت Sign in کلیک کرده و بعد در پنجره‌ی باز شده روی عبارت Sign Up در پایین صفحه کلیک کنید تا صفحه ثبت نام نمایش داده شود.

در این قسمت شما می‌توانید حساب کاربری خود را به روش‌های مختلفی در این وب‌سایت ایجاد کنید که ما در این مقاله آموزشی کار را با انتخاب گزینه ثبت نام با ایمیل ادامه می‌دهیم. به تصاویر زیر توجه کنید:

آموزش ثبت نام در تریدینگ ویوآموزش ثبت نام در سایت تریدینگ ویوثبت نام در تریدینگ ویو

پس از این که گزینه ایمیل را انتخاب کردید برای شما صفحه زیر نمایش داده می‌شود که در این صفحه کافیست نام کاربری، ایمیل و رمز عبور را وارد کرده و پس از تایید قوانین وب‌سایت و حل کپچا، روی عبارت Create Account کلیک کنید. پس از این که این مراحل را طی کردید یک لینک فعالسازی برای تایید به ایمیل شما ارسال می‌شود و برای اتمام کار کافیست روی آن لینک کلیک کرده تا حساب کاربری شما با موفقیت فعال شود.

نکته: در دفعات بعد که وارد سایت شدید کافیست روی Sigh in کلیک کرده و بعد روی عبارت ورود با ایمیل نیز کلیک کنید. پس از این اقدام فیلد‌های ورود به حساب کاربری به شما نمایش داده می‌شود که تنها کافیست نام کاربری و رمز عبور را وارد کرده تا به اکانت خود لاگین کنید.

ساخت حساب کاربری در سایت تریدینگ ویو

آشنایی اولیه با محیط کاری تریدینگ ویو

اولین مبحثی که قصد داریم در سری مقالات آموزش کار با تریدینگ ویو مورد بررسی قرار دهیم آشنایی کلی با محیط کاری پلتفرم تریدینگ ویو می‌باشد. برای ورود به این بخش کافیست در صفحه اصلی روی عبارت Chart کلیک کنید.

آموزش کار با سایت تریدینگ ویو

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید این محیط از بخش‌ها و قسمت‌های متفاوتی تشکیل شده است که به مرور در سری مقالات آموزش کار با تریدینگ ویو با آن‌ها آشنا خواهید شد. در ادامه هر کدام از قسمت‌هایی که در تصویر زیر مشخص شده‌اند را به طور خلاصه معرفی می‌کنیم.

آموزش نحوه کار با تریدینگ ویو

  1. در این قسمت شما به ابزار‌هایی که می‌توانید در زمان تحلیل قیمت بازار استفاده کنید دسترسی خواهید داشت. ابزار‌هایی مانند، فیبوناچی، انواع آموزش بازار فارکس خطوط و شکل‌ها، الگو‌های هارمونیک و …. که در قسمت‌های بعدی آموزش کار با تریدینگ ویو به طور جامع در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم.
  2. در این قسمت همانطور که مشاهده می‌کنید نمودار قیمتی بازار نمایش داده می‌شود. هر اندیکاتوری که شما آموزش بازار فارکس فعال می‌کنید نیز در این قسمت نمایش داده خواهد شد. ( در مورد اندیکاتور‌ها در سری مقالات آموزش بازار فارکس به طور جامع صحبت کرده‌ایم.)
  3. در این قسمت شما می‌توانید به برخی از تنظیمات چارت و لیست اندیکاتور‌ها دسترسی داشته باشید. مثلا شما می‌توانید با کلیک بر روی تایم‌فریم‌های مختلف واحد زمانی چارت را تغییر دهید و یا نوع نمودار را از حالت کندلی تغییر داده و به نمودار خطی تبدیل کنید. همچنین می‌توانید با کلیک برو روی Indicator به منوی جامع اندیکاتور‌های تریدینگ ویو نیز دسترسی داشته باشید. در مورد ابزار‌ها و تنظیمات این بخش نیز در آموزش بازار فارکس مقالات بعدی به طور جامع صحبت خواهیم کرد.
  4. در هنگام کار با تریدینگ ویو شما می‌توانید چند چارت مختلف داشته باشید و روی هرکدام تنظیمات مختلفی را اعمال کنید. در این قسمت می‌توانید چارت‌های خود را مشاهده کرده و یا تغییراتی روی آن‌ها اعمال کنید. همچنین با کلیک چپ کردن روی این ایکون می‌توانید تغییرات چارت فعلی خود را ذخیره کنید. ( قابلیت ساخت چند چارت در تریدینگ ویو در حساب‌های کاربری ویژه امکان‌پذیر می‌باشد.)
  5. در این بخش به تنظیمات اصلی تریدینگ ویو دسترسی خواهید داشت که در مقالات بعدی در مورد آن صحبت می‌کنیم.
  6. در ستون سمت راست به امکاناتی مانند: لیست نماد‌های بازار، اخبار، تنظیم آلارم و … دسترسی خواهید داشت. برای شروع کار مهم‌ترین بخش مورد نیاز ما از این قسمت Watchlist می‌باشد که وضعیت تمامی قیمت‌ها را در یک لیست جامع به ما نمایش می‌دهد.

مطالب مرتبط با این قسمت از سری مقالات آموزش تریدینگ ویو در همین قسمت به پایان می‌رسد. در قسمت‌های بعدی مقالات به بررسی جزئیات پنل کاربری پلتفرم جذاب تریدنگ ویو خواهیم پرداخت. در صورتی که در مورد مظالب مطرح شده در این مقاله آموزشی سوال یا ابهامی دارید می‌توانید از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در ارتباط باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی